Pozdravljeni, prijavite se. eINŽENIR

Novice

Pelješki most je spojil Hrvaško ozemlje

 

Poletna noč, iz 28. na 29. julij 2021, še ni prinesla dokončnega finala pri gradnji Pelješkega mostu, enega največjih infrastrukturnih objektov v zgodovini Hrvaške in v tem delu Evrope, je bilo vendarle mogoče razbrati precej vznesenosti v zadovoljnem nasmehu inženirja Marjana Pipenbaherja in seveda vseh, ki so s hrvaškim premierjem Andrejem Plenkovićem, hrvaškim političnim vrhom, predstavniki hrvaške infrastrukture, projektive ter domačih in tujih izvajalcev na čelu s kitajskim China Road and Bridge Corporation, prisostvovali simbolno močnemu trenutku, ko je bil z vgradnjo 165. sekvence jeklene konstrukcije Pelješki most tri mesece pred pogodbenim rokom dokončno spojen; z njim pa končno povezano in spojeno tudi celotno ozemlje Hrvaške. Čezenj bo mogoče v Dubrovnik priti bistveno hitreje in ne več kot zdaj čez ozemlje Bosne in Hercegovine.

»S tem se uresničuje in je uresničen cilj, ki rešuje tisto, kar je problem že 300 let,« je na »popolnočni« slovesnosti danes malo pred eno uro zjutraj prav na »prelomnem« spoju Pelješkega mostu in Hrvaške dejal predsednik hrvaške vlade Andrej Plenković. V govoru, v katerem je izpostavil zasluženost za uresničitev projekta tako domačim prizadevanjem kot tujim, še zlasti pa seveda Evropski uniji, ki je za projekt zagotovila kar 357 milijonov evrov nepovratnih sredstev, se je s pomirljivimi toni obrnil tudi k sosedom, zlasti seveda k Bosni in Hercegovini, ki v preteklih letih ni skrivala nenaklonjenosti in nasprotovanja izgradnji Pelješkega mostu; izrecno pa se je zahvalil tudi Marjanu Pipenbaherju, glavnemu in odgovornemu projektantu, ki je v sodelovanju s pokojnim hrvaškim profesorjem Juretom Radićem iz zagrebške gradbene fakultete zasnoval in sprojektiral Pelješki most. »Tako,« je dejal hrvaški premier, »je tudi Slovenija doprinesla k uresničitvi tega velikega hrvaškega projekta.«

Povzeto po članku Ane Ašič, ki je v celoti objavljen tukaj.

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

 

Nazaj