Preboji predorov T-1 LOKEV in T-2 BEKA
PREBOJ PREDORA T-1 LOKEV
Predor T-1 Lokev je prvi predor na trasi 2. tira železniške proge Divača-Koper. Predor Lokev je dvocevni predor. Projektirani sta bili dve predorski cevi, glavna in servisna. Predor Lokev je tudi najdaljši predor na trasi 2. tira.
PREBOJ PREDORA T-1 LOKEV GLAVNA CEV 29.5.2024
Predvidena dolžina glavne cevi je znašala 6.714 m. Z divaške strani je izkope glavne cevi izvajala firma Euro-asfalt iz BiH, s koprske pa slovenska firma Kolektor. Euro-asfalt je izvedel izkopna dela v dolžini 4.245, 1 m, Kolektor pa 2.462,05 m. Izkop kalote in stopnice skupaj z divaške strani je bil zaključen 24.5.2024, preboj pa je bil izveden s koprske strani 29.5.2024. Preboj je bil izveden na km 7+217,0.
Kamninsko maso kalote in stopnice v zadnjih metrih izkopa pred prebojem je na divaški strani gradil masiven apnenec, ki je bil mestoma prežet s kalcitnimi žilicami debeline do 1mm.
S koprske strani pa je hribino zadnje metre pred prebojem gradil razpokan, rahlo preperel masiven apnenec. Na koprski strani se je prav tako izvajal izkop kalote in stopnice skupaj.
Slika 1: Preboj predora T-1 Lokev glavna cev s koprske strani |
PREBOJ PREDORA T-1 LOKEV SERVISNA CEV 18.6.2024
Predvidena dolžina servisne cevi predora T-1 Lokev je znašala 6.683 m. Z divaške strani je izkope servisne cevi izvajala firma Evroasfalt iz BIH, s koprske pa slovenska firma Kolektor. Euro-asfalt je izvedel izkopna dela v dolžini 4232,9 m, Kolektor pa 2.442,07 m. Preboj je bil izveden na km 7+205,7 s koprske strani.
Kamninsko maso kalote in stopnice v zadnjih metrih izkopa pred prebojem je na divaški strani gradil masiven apnenec, ki je bil mestoma prežet s kalcitnimi žilicami debeline do 1mm.
S koprske strani pa je hribino zadnje metre pred prebojem gradil plastnat do masiven razpokan apnenec. Na koprski strani se je prav tako izvajal izkop kalote in stopnice skupaj.
Slika 2: Preboj predora T-1 Lokev servisna cev z divaške strani |
PREBOJ PREDORA T-2 BEKA
Predor T-2 Beka je drugi predor na trasi 2. tira železniške proge Divača-Koper. Tudi predor Beka je dvocevni predor. Projektirani sta bili dve predorski cevi, glavna in servisna. Predor Lokev je drugi najdaljši predor na trasi 2. tira.
PREBOJ PREDORA T-2 BEKA GLAVNA CEV 7.6.2024
Predvidena dolžina glavne cevi predora T-2 Beka je znašala 6.009 m. Z divaške in s koprske strani je izkope glavne cevi izvajala firma Yapi Merkezi iz Turčije. Z divaške strani so bila izvedena izkopna dela v dolžini 2698,6 m, s koprske strani pa 3295,3 m. Izkop kalote je bil zaključen 4.6.2024, preboj pa je bil izveden s divaške strani 7.6.2024. Preboj je bil izveden na km 12+634,60.
Izkop kalote v zadnjih metrih pred prebojem je potekal v sivem in temnosivem, nepreperelem apnencu, ki je bil zmerno do močno tektonsko poškodovan (GT4b/4a). Apnenec je bil debeloplastnat do skladovit. Hribina je bila v splošnem suha do vlažna. Izkopno čelo je bilo razmeroma stabilno.
S koprske strani pa je izkop kalote zadnje metre pred prebojem potekal v sivem, nepreperelem do rahlo preperelem apnencu, ki je bil zmerno do močno tektonsko poškodovan (GT4b/4a). Apnenec je bil debelo plastnat do skladovit. Hribina je bila suha do vlažna. Vzdolž diskontinuitet je lokalno prisotno mezenje vode. Izkopno čelo je bilo razmeroma stabilno.
Slika 3 in 4: Preboj predora T-2-glavna cev z divaške in s koprske strani |
PREBOJ PREDORA T-2 BEKA SERVISNA CEV 16.7.2024
Predvidena dolžina servisne cevi predora T-2 Beka je znašala 6.042 m. Z divaške in s koprske strani je izkope servisne cevi izvajala firma Yapi Merkezi iz Turčije. Z divaške strani so bila izvedena izkopna dela v dolžini 2558,4 m, s koprske strani pa 3406,7 m.
Izkop kalote servisne cevi s prebojem v kraško jamo 80 je bil izveden 10.5.2024, preboj pa je bil izveden s divaške strani. Preboj je bil izveden na km 12+535,42. Zanimivo je to, da je bil preboj izveden v kraški jami 80, ki so jo z izkopom kalote v servisni cevi na divaški strani dosegli na stacionaži km 12+535,42. S koprske strani so preboj v kraško jamo dosegli 23.5.2024 na stacionaži km 12+553,50.
Izkop kalote z divaške strani v metrih pred prebojem oziroma prehodom v kraško jamo 80, ki je postala mesto preboja, je potekal v sivem in temnosivem, nepreperelem do rahlo preperelem apnencu, ki je bil močno tektonsko poškodovan in zakrasel (GT4b). Apnenec je bil debeloplastnat do skladovit, površine so bile valovite in gladke ter zakrasele (zapolnjene s kalcitom in glino ter prevlečene z limonitom in bitumnom).
S koprske strani pa je izkop kalote zadnje metre pred prebojem oziroma prehodom v kraško jamo 80 potekal v sivem, nepreperelem, lokalno rahlo preperelem apnencu, ki je bil zmerno do močno tektonsko poškodovan in zakrasel (GT4b, GT4b/4a). Apnenec je bil debelo plastnat. Doskontinuitete so bile večinoma valovite, gladke ali hrapave ter so bile večinoma zaprte in brez polnitve, lokalno zapolnjene z bitumnom in glinastimi prevlekami. Hribina je bila suha do vlažna. Vzdolž diskontinuitet je bilo prisotno mezenje do kapljanje vode. Drugi dotoki podzemne vode niso bili zabeleženi. Izkopno čelo kalote je bilo razmeroma stabilno.
Slika 5: Mesto preboja T-2 servisna cev v jami 80 z divaške strani |
Pripravil:
Željko Sternad, univ.dipl.inž. rud in geotehnol.