Pozdravljeni, prijavite se. eINŽENIR



INŽ.BLOG

Fotoreportaža Železniški podvoz Dunajska cesta

Lokacija: Dunajska cesta, Ljubljana
Investitor: Republika Slovenija, Ministrstvo za infrastrukturo, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo
Projektant arhitekture: Elea iC, d. o. o.
Projektant konstrukcije: Elea iC, d. o. o.
Projektant tirne infrastrukture: Tiring, d. o. o.
Izvajalec: JV CGP, d. d., ŽGP, d. d., GH holding, d. d., GGD, d. d.

V sklopu nadgradnje železniške infrastrukture na območju nastajajočega Potniškega centra Ljubljana lahko od začetka letošnjega leta spremljamo začetno fazo velikega projekta – zamenjavo železniškega podvoza na Dunajski cesti.

Ta bo po novem omogočal vožnjo po šestih oziroma dveh dodatnih tirih. Zasnova podvoza poleg večjih hitrosti vlakov in večje prometne obtežbe omogoča tudi vzpostavitev kretniških povezav med tiri na samem objektu. Ker je treba ves čas gradnje zagotavljati polno funkcionalnost vsaj dveh tirov, se rušenje in gradnja integralne sovprežne konstrukcije izvajata v dveh ločenih fazah.

Slika 1: Začetek rušitve južne polovice obstoječega podvoza. Odstranjena sta dva tira in tirna greda.3. januar 2024.

Slika 2: Rušitev južne polovice obstoječega podvoza. Ostranjevanje prednapete armiranobetonske plošče v delu z negativnim sovprežjem. 5. januar 2024.

Slika 3: Rušitev južne polovice obstoječega podvoza. Spust prvega jeklenega nosilca. 5. januar 2024.

Slika 4: Južni del podvoza je v celoti odstranjen. 7. januar 2024.

Slika 5: Dinamični preizkus pilotov na mestu vmesne podpore.1. februar 2024.

Slika 6: Gradnja krajnih opornikov in vmesnih podpor, južna stran podvoza. 23. marec 2024.

Slika 7: Priprava na dvig prvega škatlastega jeklenega nosilca, južna stran podvoza. 20. april 2024.

Slika 8: Montaža prvih dveh škatlastih jeklenih nosilcev, južna stran podvoza. 20. april 2024.

Slika 9: Dokončan južni del podvoza . Izvajajo se piloti za severni del. 25. 7. 2024.


Avtorja fotoreportaže: dr. Jaka Zevnik, univ. dipl. inž. grad.,Tina Vatić (Elea iC, d. o. o.)

Vir: Gradbeni vestnik, september 2024

Nazaj