Fotoreportaža: Napredovanje gradnje vzhodne cevi predora Karavanke

Slika 1: Srečanje avstrijskih in slovenskih inženirjev in delavcev ob izvedenem preboju v marcu 2024.
Lokacija: Hrušica (Jesenice)
Investitor: DARS, d. d.
Inženirji: JV DRI, upravljanje investicij, d .o. o., Projekt Nova gorica, d. d., ZIL Inženiring, d. d.
Projektanti: JV ELEA Ic, d. o. o., IRGO Consulting, d. o. o., Geoportal, d. o. o., IBE, d. d., LINEAL, d. o. o., PNZ, d. o. o., Institut IGH, d. d.
Izvajalec: Cengiz Insaat Sanayi Ticaret,A. S. (Turčija)
Geološka, geotehniška in hidrološka spremljava gradnje objekta: JV IRGO Consulting, d. o. o., ELEA iC, d. o. o., Geoportal, d. o. o., GeoZS, ZAG, Geoinženiring, d. o. o.
Zunanja kontrola kvalitete: JV ZAG, GI ZRMK, d. o. o.
Koordinator za VZD: Lozej, d. o. o.
Pogodbena vrednost gradbenih del: 105.970.299,05 EUR
Skupna dolžina nove, vzhodne predorske cevi znaša 7948 m, od tega je predor na slovenski strani do meje z Republiko Avstrijo dolžine 3546 m (3446 m podzemne gradnje, 100 m galerije). V slovenskem delu predora bo zgrajenih tudi dvanajst prečnikov, in sicer deset prečnikov za pešce oziroma za intervencijska vozila v primeru nesreče ali požara v predoru ter dva prezračevalna prečnika v zgornjem delu predorske cevi. Zgrajene bodo tudi štiri odstavne niše, vsaka dolžine 112,5 m.
Preboj cevi je bil izveden v marcu 2024, po preboju kalote sledi končanje vseh izkopnih del. Sočasno z izkopnimi deli potekajo v predoru tudi izdelava temeljev notranje obloge, izvedba talnega oboka iz litega in polnilnega betona, vgradnja drenaže in hidroizolacije, betoniranje notranje betonske obloge in vmesnega stropa ter izvedba karavanškega vodovoda. V drugi polovici letošnjega leta je predvidena še izvedba ostalih zaključnih gradbenih del (odvodni sistem, robniki, voziščna konstrukcija in oplesk predora). Nato sledi montaža sodobne elektrostrojne opreme.

Slika 2: Izvedba prehoda iz območja razširjenega profila na območju odstavne niše v dvopasovni predor.
Slika 3: Hidroizolacija predora in izvedba armature notranje obloge.

Slika 4: Opaž notranje obloge.
Slika 5: Opaž vmesne plošče.

Slika 6: Izvedena notranja obloga in vmesna stropna plošča
Izkopna dela so na območju kamnin permokarbonske starosti na razdalji približno 1000 m (od 1666 do 2610 m predorskih metrov) potekala v zahtevnih geoloških razmerah. Geološko zgradbo na tem območju so predstavljali visokodeformabilni skrilavi glinavci, meljevci in peščenjaki, ki so ob stiki z vodo hitro razpadali. Posledično so bili na tem območju prisotni zruški kamnin in velike deformacije primarne betonske obloge v velikosti tudi več kot 1 m.

Slika 7: Prikaz geoloških razmer v območju slovenskega dela predorske cevi.

Slika 8: Poškodovana notranja obloga predora na območju permokarbonskih kamnin

Slika 9: Izmerjene deformacije so bile velikostnega razreda tudi več kot 1 m.
Slika 10: Na poškodovanih mestih je bilo treba izvesti reprofilacijo predora.
Načrtovano je, da bo nova cev predora Karavanke odprta za promet do konca leta 2025. Po odprtju nove cevi za promet sledita zaprtje za promet in celovita sanacija obstoječe, zahodne cevi. V tem času bo promet po novi cevi potekal dvosmerno. Projektna hitrost skozi predor bo po vzpostavitvi enosmernega prometa v obeh ceveh 100 km/h.

Slika 11: Portalna stavba v izgradnji, sledi izvedba galerije.
Avtor fotoreportaže: Vesna Žibrat, DARS.
Vir: Gradbeni vestnik, april 2024
Nazaj