Fotoreportaža: Gradbena dela v II. fazi projekta protipoplavne ureditve porečja Selške Sore
Slika 1: Betoniranje mostu čez Selško Soro (Foto: Andrej Tarfila).
Lokacija: porečje Selške Sore
Investitor: Direkcija Republike Slovenije vode (DRSV). Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada
Projektant gradbenih konstrukcij: IDZ: Izvor, d. o. o., PZI: HSE lnvest, d. o. o.
Izvajalec gradbenih del: J.V. Kolektor Koling, d. o. o., (vodilni partner), Kostak, d. d., (partner) in RGP, d. o. o., rekonstrukcije, gradnje, proizvodnja (partner)
Vrednost gradbenih del: 16 milijonov evrov
Začetek gradbenih del: junij 2021
Predviden zaključek gradbenih del: avgust 2025
Skozi Železnike teče Selška Sora, reka, ki je v preteklosti že večkrat poplavljala in povzročala škodo prebivalcem. Najhujše poplave so Železnike prizadele septembra 2007. Selška Sora je takrat izredno hitro narasla ter v Železnikih dosegla najvišji vodostaj oziroma pretok, ki ustreza stoletnim poplavnim vodam. Najhuje je bil prizadet stari del mesta Železniki, tik ob reki. Velike količine vode so prihrumele z okoliških gora, s seboj so nosile ogromne količine gramoza, skal, lesa in drugega materiala ter uničevale vse pred seboj.
Za zaščito naselja Železniki pred stoletnimi poplavnimi visokimi vodami ob upoštevanju podnebnih sprememb z izvedbo ustreznih protipoplavnih ureditev ter prestavitev regionalne ceste, ki poteka skozi staro trško jedro naselja Železniki (obvozna cesta Železnikov), je bila sprejeta Uredba o državnem prostorskem načrtu za preložitev regionalne ceste R2-403/1075 Podrošt–Češnjica skozi Železnike ter ureditev vodne infrastrukture za zagotavljanje poplavne varnosti Železnikov. Državni prostorski načrt predvideva izvedbo protipoplavnih ukrepov v dveh fazah. Prva faza zajema ukrepe urejanja vodotoka Selške Sore na območju naselja Železniki, ki so v zaključni fazi izvedbe. Na tem odseku bo ob Sori zgrajena tudi obvozna regionalna cesta, katere investitor je DRSI.
V drugo fazo vodnih ureditev pa spadajo vodnogospodarske ureditve na območju zadrževalnika Pod Sušo. Ti ukrepi zajemajo ureditev visoke pregrade, ukrepe za zadrževanje plavin (proda in peska) v zadrževalnem prostoru ter druge spremljajoče ureditve.
Slika 2: II. faza zajema ureditev struge Selške Sore s tremi lovilnimi jamami, prestavitev ceste in pod njo izgradnja zadrževalnika visokih vod v skupni dolžini ureditev 942 m.
Zadrževalnik Pod Sušo leži na mestu, kjer se dolina zoži v sotesko. Na tem mestu se je že v preteklosti ob deževju nabiral material, ki se je ustavil v najožjem delu. Oblikovala se je naravna pregrada, območje za njo pa je nastalo naravno jezero in močvirje. Transportne poti so bile speljane višje nad dolino. Območje nad zajezitvijo je bilo suho, zato so jo imenovali Suša. S časom je večje deževje podrlo naravno pregrado, območje se je osušilo.
Skladno s strokovnimi podlagami je bila kot najboljša možnost zadrževanja vode definirana prav pod Sušo, saj na celotnem območju, gorvodno od Železnikov, vzdolž doline ni večjih razlivnih površin za visoke vode.
Pregrada zadrževalnika je eden bistvenih objektov v sklopu celovite ureditve zaščite Železnikov pred poplavami. S svojim zajezitvenim prostorom bo zniževala konico visokovodnih valov. Višina pregrade je 20 m, dolžina krone 80 m, pregrada pa v zajeznem prostoru zagotavlja približno 1 milijon m3 prostornine za zadrževanje poplavnih voda.
Ostale slike fotoreportaže so objavljene tukaj.
Avtorica fotoreportaže: Karolina Korenčan, univ. dipl. inž. grad. (Direkcija Republike Slovenije za vode)
Vir: Gradbeni vestnik, maj 2024
Nazaj